10 de gener 2009

VODKAMAN



L´home que bevia vodka.

Es coneix que un home bevia vodka a totes hores.
Bevia per esmorçar, per matar el cuquet a mig matí, per acompanyar el dinar, per fer més "alegre" el berenar, incús per sopar, també desprès de sopar per per ajudar a fer païr, deia. Per anar a dormir:- "M´ajuda a fer venir el son". A mitja nit quan es llevava per anar a fer un riuet aprofitava per fer-ne un xarrup.
Si un dia havia fet un gran esforç el vodka li retornava les forçes i si un dia feia massa calor el vodka el refrescava. Inclus si es feia mal o un tall s´ho aliviava amb vodka.
- No pot ser, vaig dir. És impossible. I des de quan ho fa això?
- Des de que camina, em van dir.
- Impossible, tindria el fetge fet foie, estaria mort de cirrosis.
- Dincs es veu que no.
- El vulll coneixer.
Un cop el tenia davant no podia veure el que creia, el vaig estar espiant d´amagatotis un dia i mig i la rutina que duia l´home era la que m´havien descrit que feia. Exactament amb puntualitat i ritme marcial.
- Escolti perdoni, vaig fer, li puc demanar una cosa?
- Si.
- Per què veu tant de vodka?
L´home sense immutar-se ni un xic va fer.
- Per passar el fred som a l´hivern treballo ens aquests boscos lithuans on el vodka és l´aticongelant per excel.lencia.
- I, a l´estiu? faig fer amb innocencia. No li fa agafar més calor l´alcohol.
- Si, pero en la quantitat justa és un antitèrmic a més ajuda a protegir les defenses per l´hivern.
-Ah (em vaig quedar a quadres) i vaig decidir deixar-ho estar i marxar amb la meva totileria a una altre banda.
L´ home sense dir res més es va quedar allí palplantat, bevent vodka.